Konceptet Wiggo That´s a Wrap! skapades av Nicklas Alm för ca 8 år sedan, men fick först den 27 april 2009 slå upp dörrarna till sin första butik. Valet föll på Östermalmstorgs södra tunnelbanestation som då genomgick en rejäl renovering.

Företaget såg möjligheten att dagligen komma nära sina gäster samt det utmärkta läget att kunna marknadsföra sitt varumärke, så valet av de 27kvm var egentligen inte så svårt.

Att komma in till Wiggo och ta del av atmosfären där, är i sig en upplevelse. Du möts först av ett hej av personalen eller i värsta fall en vänlig nick då butiken är full av hungriga gäster… Sedan kommer doften – doften av hemlagad mat, nyrostade cashewnötter eller rökt sidfläsk direkt från ugnen… Därefter leds din blick till den stora, men (med baktanke) begränsade menytavlan.

Wiggo erbjuder endast 8st vällagade rätter, men det är också 8st rätter lagade med kärlek. Wiggo lägger vikt vid varje ingrediens och lagar all mat från grunden.

Alla wraps görs framför gästen, på beställning. Ingenting ligger färdigt i någon kyldisplay. Wiggo erbjuder vällagad fast-food ála la minute!

I dryckesväg gör Wiggo ett aktivt val mellan egna ekologiska drycker och konventionella varumärkes-starka drycker. Allt för att tillmötesgå sina gästers önskemål. Wiggo lägger även stor vikt vid kaffe och te och har därför ett nära samarbete med kafferosteriet Johan&Nyström. J&N ger Wiggo chansen att erbjuda sina gäster ett närproducerat (rostat i Tullinge) och ekologiskt kaffe som verkligen skiljer sig från övriga konkurrenter. Ytterligare ett aktivt val i arbetet med att skapa ett helt nytt och fräscht fast-food-koncept!

Wiggo erbjuder det där som idag saknas på den svenska fast-food-scenen. Ett koncept som erbjuder vällagad mat, tillagat framför gästen, helt ogenerat och med en kärlek till råvaran. Det var det som saknades och vi på Wiggo lovar att aldrig vika av från våra grundideal…

Mat måste lagas med kärlek!